Tunstall flyttar till nya moderna lokaler

Under våren 2020 flyttar Tunstall sitt nordiska huvudkontor till Hyllie. Castellum hyr ut cirka 2200 kvadratmeter på Hyllie Boulevard 10.

Tunstall utvecklar och tillhandahåller teknikbaserade lösningar för vård och omsorg. De är verksamma i 17 länder över hela värden och det nordiska huvudkontoret ligger i Malmö. Under våren 2020 flyttar det nordiska huvudkontoret till nyrenoverade och moderna kontorslokaler i Hyllie.
"Flytten till Hyllie innebär ett stort lyft för Tunstall Nordic AB. Vi får moderna och ändamålsenliga lokaler samt ett synligt, centralt och lättillgängligt läge. Med närheten till tågförbindelser och Köpenhamns flygplats Kastrup underlättas kommunikationen för våra kunder, partners och medarbetare väsentligt. Vi ser mycket fram emot att flytta till Hyllie och arbetar nu med att designa våra lokaler och förbereda inflyttningen", berättar Johanna Thulesius, marknadschef på Tunstall.
Castellum är glada att kunna hälsa Tunstall välkomna.
"Vi tycker att det är fantastiskt roligt att Tunstall väljer att flytta till våra fina lokaler i Hyllie. Jag är övertygad om att det kommer ge dem det lyft de önskar och vi hälsar dem varmt välkomna", säger Christel Zaar, uthyrare på Castellum i Malmö.

För ytterligare information kontakta:
Erik Gamner, Affärsområdeschef Castellum Malmö
E-mail: erik.gamner@castellum.se

Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige.

Fastigheternas värde uppgår till 91,4 miljarder kronor och utgörs i huvudsak av lokaler för kontor, lager/logistik och samhällsfastigheter med en uthyrningsbar yta om 4,2 miljoner kvm.

Castellum verkar genom en decentraliserad organisation med stark lokal närvaro i ett 20-tal städer i Sverige samt i Köpenhamn och Helsingfors.

Castellum har under 2018 tilldelats flera utmärkelser för sitt hållbarhetsarbete, bland annat Global Sector Leader av GRESB vilket innebär att Castellum rankas som etta i världen inom sektorn kontors- och logistiklokaler samt nivå guld för bolagets hållbarhetsrapportering från EPRA (European Public Real Estate Association).

Castellum är dessutom som enda nordiska fastighets- och byggbolag invald i Dow Jones Sustainability Index (DJSI), som inkluderar de bolag i världen som presterar bäst inom hållbarhetsområdet.

Castellumaktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap.

För ytterligare information besök www.castellum.se .