Alla nyheter

• Castellum först i Norden med WELL-certifierat kontor

Nu har Castellum officiellt fått WELL-certifiering av kontorshuset Eminent i Malmö, och blir därmed först över mållinjen i en kapplöpning som engagerat allt fler fastighetsutvecklare i hela Norden. "Det är alltid en speciell känsla att vara pionjär. Jag ser certifieringen som en bekräftelse för vårt hållbarhetsarbete där WELL är helt i linje med hur vi ser på framtidens arbetsplats", säger Filip Elland, hållbarhetschef på Castellum.

• Regulatoriskt

Castellums delårsrapport januari-juni 2020:

Starkt första halvår med tillväxt i förvaltningsresultatet om 9 %

• Från sparbank till kunskapsbank när Castellum ger nytt hem åt Gävle stadsbibliotek

I februari slår Gävle stadsbibliotek upp dörrarna till nya tillfälliga lokaler, dit både böcker och personal flyttar i samband med om- och tillbyggnad av det befintliga biblioteket vid Slottstorget. "Biblioteket är en av hörnstenarna i ett fungerande samhälle. Det känns roligt att kunna hjälpa till med en riktigt bra lokal för stadens invånare", säger Stefan Öberg som är affärsområdeschef på Castellum i Gävle.

• Castellums halvårsrapport januari-juni 2020 presenteras 15 juli 2020 - inbjudan till telefonkonferens

Onsdagen den 15 juli 2020, klockan 08.00 (CET) offentliggörs Castellums halvårsrapport januari-juni 2020. Investerare, analytiker och journalister inbjuds att delta vid en telefonkonferens klockan 09.00 (CET) samma dag.

• Domstolsverket väljer åter Castellum för ny domstolsbyggnad

För andra gången på kort tid får Castellum förtroendet att skapa moderna och ändamålsenliga lokaler åt Domstolsverket, denna gång i Jönköping. Det står klart efter att regeringen gett Domstolsverket klartecken att teckna hyresavtal med Castellum, som bedömer att investeringsvolymen kommer att uppgå till cirka 325 mkr. "Det känns som ett hedersuppdrag att återigen få arbeta med den svenska rättvisan som uppdragsgivare", säger Henrik Saxborn, vd på Castellum AB.

Koncernnyheter

Lokala nyheter