Alla nyheter

Valberedning inför Castellum AB:s årsstämma 2021

Vid Castellum AB:s årsstämma den 19 mars 2020 beslutades att valberedningen inför årsstämman 2021 skall utgöras av styrelsens ordförande samt en ledamot utsedd av var och en av de fyra största ägarregistrerade, eller på annat sätt kända aktieägarna per den sista dagen för aktiehandel i augusti 2020. Önskar sådan aktieägare ej utse ledamot, tillfrågas den femte största aktieägaren o.s.v.

• Regulatoriskt

Castellums delårsrapport januari-juni 2020:

Starkt första halvår med tillväxt i förvaltningsresultatet om 9 %

Castellums styrelse har beslutat om återköp av egna aktier

Styrelsen för Castellum AB (publ) har beslutat att återköpa egna aktier med stöd av bemyndigandet från årsstämman den 19 mars 2020.

• Regulatoriskt

Årsstämma i Castellum AB (publ)

Vid Castellum AB (publ):s årsstämma torsdagen den 19 mars 2020 fastställdes styrelsens förslag till vinst­disposition innebärande en utdelning om 6,50 kronor per aktie, uppdelat på två utbetalningstillfällen om vardera 3,25 kr per aktie. Avstämningsdag för första utbetalningen fastställdes till måndagen den 23 mars 2020 och avstämningsdag för andra utbetalningen fastställdes till måndagen den 21 september 2020.

Carola Lavén lämnar sin roll på Castellum

Idag har Carola Lavén meddelat att hon lämnar sin roll som Investeringsdirektör och vice vd på Castellum. Carola kommer att tillträda som vd på Besqab.

Minskad smittspridning på Castellums årsstämma

Spridningen av coronaviruset är alltjämt svår att bedöma och Castellum följer utvecklingen noggrant. I syfte att värna om aktieägarnas, styrelsens och medarbetarnas hälsa har ett antal beslut fattats kring genomförandet av bolagets årsstämma den 19 mars 2020.

• Regulatoriskt

Kallelse till årsstämma i Castellum AB (publ)

Aktieägarna i Castellum AB (publ), org. nr 556475-5550, kallas till årsstämma torsdagen den 19 mars 2020 kl. 17.00 i RunAn, Chalmers Kårhus, Chalmersplatsen 1, Göteborg. Entrén öppnas kl. 16.00.

Castellums årsredovisning 2019 offentliggjord

Castellums årsredovisning 2019 finns nu tillgänglig att ladda ner på Castellums hemsida, Investor Relations, Download Center: https://www.castellum.se/investor-relations/download-center/. På webben finns även Castellums digitala årsredovisning: https://annualreport.castellum.se/2019/sv/.

Castellums Bokslutskommuniké 2019

7% tillväxt i förvaltningsresultatet och en föreslagen höjd utdelning för 22:a året i rad om 6,50 kr/aktie

Koncernnyheter

Valberedning inför Castellum AB:s årsstämma 2021

• Regulatoriskt

Castellums delårsrapport januari-juni 2020:

Starkt första halvår med tillväxt i förvaltningsresultatet om 9 %

Castellums styrelse har beslutat om återköp av egna aktier

• Regulatoriskt

Årsstämma i Castellum AB (publ)

Carola Lavén lämnar sin roll på Castellum

Minskad smittspridning på Castellums årsstämma

• Regulatoriskt

Kallelse till årsstämma i Castellum AB (publ)

Castellums årsredovisning 2019 offentliggjord

Castellums Bokslutskommuniké 2019

Lokala nyheter

• Från sparbank till kunskapsbank när Castellum ger nytt hem åt Gävle stadsbibliotek

I februari slår Gävle stadsbibliotek upp dörrarna till nya tillfälliga lokaler, dit både böcker och personal flyttar i samband med om- och tillbyggnad av det befintliga biblioteket vid Slottstorget. "Biblioteket är en av hörnstenarna i ett fungerande samhälle. Det känns roligt att kunna hjälpa till med en riktigt bra lokal för stadens invånare", säger Stefan Öberg som är affärsområdeschef på Castellum i Gävle.

• Utmanaren Maya Delorez flyttar in hos Castellum i Uppsala

Helt orädd men utan tidigare erfarenhet av företagande startade den då 21-åriga Madelene Törnblom företaget Maya Delorez AB. Det var 2017. Sedan dess har bolaget vuxit snabbt och har nu kunder i över 50 olika länder. I sommar blir det nytänkande ridsportmärket ny hyresgäst hos Castellum i Uppsala.

• Uppsalabor anser att kollegor är viktigast för att en arbetsplats ska vara attraktiv visar ny undersökning

Kollegor och det sociala sammanhanget på arbetsplatsen har seglat upp som den absolut viktigaste faktorn för att en arbetsplats ska ses som attraktiv, särskilt för den yngre generationen. Det visar en ny undersökning från Castellum med temat Framtidens arbetsliv. Hela 85 procent av de tillfrågade i Uppsala anser att kollegor är viktiga eller mycket viktiga. Trenden innebär en utmaning för arbetsgivarna, särskilt nu när hemarbete ökar dramatiskt i samband med coronakrisen.

• I Östergötland anses kollegor vara den viktigaste faktorn för en attraktiv arbetsplats visar ny undersökning

Kollegor och det sociala sammanhanget på arbetsplatsen är absolut viktigast för att en arbetsplats ska ses som attraktiv, särskilt för den yngre generationen. Det visar en ny undersökning från Castellum med temat Framtidens arbetsliv. 75 procent av de tillfrågade i Östergötland anser att kollegor är viktiga eller mycket viktiga. Trenden innebär en utmaning för arbetsgivarna, särskilt nu när hemarbete ökar dramatiskt i samband med coronakrisen.

• I Skåne anses kollegor vara den viktigaste faktorn för en attraktiv arbetsplats visar ny undersökning

Kollegor och det sociala sammanhanget på arbetsplatsen är absolut viktigast för att en arbetsplats ska ses som attraktiv, särskilt för den yngre generationen. Det visar en ny undersökning från Castellum med temat Framtidens arbetsliv. Hela 87 procent av de tillfrågade i Skåne anser att kollegor är viktiga eller mycket viktiga. Trenden innebär en utmaning för arbetsgivarna, särskilt nu när hemarbete ökar dramatiskt i samband med coronakrisen.

• I Västra Götaland anses kollegor vara den viktigaste faktorn för en attraktiv arbetsplats visar ny undersökning

Kollegor och det sociala sammanhanget på arbetsplatsen är absolut viktigast för att en arbetsplats ska ses som attraktiv, särskilt för den yngre generationen. Det visar en ny undersökning från Castellum med temat Framtidens arbetsliv. Hela 85 procent av de tillfrågade i Västra Götalandsregionen anser att kollegor är viktiga eller mycket viktiga. Trenden innebär en utmaning för arbetsgivarna, särskilt nu när hemarbete ökar dramatiskt i samband med coronakrisen.

• I Örebro anses kollegor vara den viktigaste faktorn för en attraktiv arbetsplats visar ny undersökning

Kollegor och det sociala sammanhanget på arbetsplatsen är absolut viktigast för att en arbetsplats ska ses som attraktiv, särskilt för den yngre generationen. Det visar en ny undersökning från Castellum med temat Framtidens arbetsliv. Hela 90 procent av de tillfrågade i Örebro anser att kollegor är viktiga eller mycket viktiga, vilket är fem procentenheter över rikssnittet. Trenden innebär en utmaning för arbetsgivarna, särskilt nu när hemarbete ökar dramatiskt i samband med coronakrisen.

• Stockholmare anser att kollegor är viktigast för att en arbetsplats ska vara attraktiv visar ny undersökning

Kollegor och det sociala sammanhanget på arbetsplatsen har seglat upp som den absolut viktigaste faktorn för att en arbetsplats ska ses som attraktiv, särskilt för den yngre generationen. Det visar en ny undersökning från Castellum med temat Framtidens arbetsliv. Hela 85 procent av de tillfrågade stockholmarna anser att kollegor är viktiga eller mycket viktiga. Trenden innebär en utmaning för arbetsgivarna, särskilt nu när hemarbete ökar dramatiskt i samband med coronakrisen.

• Två nya hyresgäster till Castellums lokaler i Brunna, Kungsängen

I Castellums moderna och nyligen färdigställda fastighet på Mätarvägen 9 i Brunna, Kungsängen, har Sveriges ledande bilverkstadskedja Mekonomen och en av norra Europas största e-handlare Home Furnishing Nordic AB valt att fortsätta sina tillväxtresor. Tillsammans hyr de en yta om ca 3 400 kvm av fastighetens totala 8 500 kvm.

• Castellum hyr ut 965 kvm i kontorshuset Blenda på Lindholmen

Castellum har tecknat hyresavtal med Annotell avseende en kontorslokal om 965 kvm i kontorshuset Blenda på Lindholmen i Göteborg.