Castellum hyr ut 2 000 kvm i Blenda

Castellum har tecknat hyresavtal med Benchnode Technology AB avseende en kontorslokal om 2 000 kvm i kontorsfastigheten Blenda som är under uppförande mitt i den dynamiska miljön på Lindholmen i Göteborg.

Benchnode Technology är leverantörer till fordonsindustrin och har idag kontor i Trollhättan. De utökar nu verksamheten med ett nytt kontor i Göteborg.

– Vi är mycket glada att få möjligheten att flytta in i en miljöcertifierad fastighet mitt i fordonsklustret på Lindholmen. Att arbeta med utveckling av testmiljöer för Elfordon i den miljön stämmer precis med vad vi vill förmedla till våra kunder och anställda, säger Mattias Fredriksson, VD för Benchnode Technology AB.

– Det är glädjande att Benchnode Technology väljer Blenda när de skall etablera sig i Göteborg. Vi hälsar dem varmt välkomna som hyresgäster till Castellum. I och med detta avtal är 80 % av ytorna uthyrda i Blenda men det finns plats för ytterligare några hyresgäster, säger Cecilia Fasth, VD för Region Väst i Castellum.

Blenda har en uthyrningsbar yta om ca 9 100 kvm som fördelas på sex våningar och är klar för inflyttning i januari 2017. Castellum har sedan tidigare tecknat hyresavtal med Sigma Civil AB, Tata Technologies Europe, Mindmancer AB, Mecenat AB, Pay Solutions Sweden AB, Inceptive AB, Getinge AB, Aliaro AB och Schaeffler Sverige AB. Blenda kommer att miljöcertifieras enligt BREEAM med ambitionen att nå nivå Excellent.

Cecilia Fasth, VD Region Väst i Castellum
Tel: 031-744 09 90, mobil: 0739-42 09 90
E-post: cecilia.fasth@castellum.se

Om Castellum
Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige med ett totalt fastighetsvärde om cirka 72 miljarder kronor.

Fastigheterna finns i 20 städer från Luleå i norr till Malmö och Köpenhamn i söder. Hela fastighetsbeståndet ägs och förvaltas nu under ett gemensamt varumärke – Castellum – som ersätter de tidigare varumärkena Brostaden, Aspholmen, Corallen, Eklandia, Harry Sjögren, Briggen och Norrporten.

Vår storlek ger oss samlade resurser att utveckla effektiva och hållbara arbetsplatser och samhällen. Samtidigt fortsätter vi att agera som ett av de minsta fastighetsbolagen – med genuin kännedom om den lokala marknaden och enkla vägar mellan kunden och oss.