Ny affärsområdeschef på Castellum i Linköping

Fredrik Hilmander blir ny affärsområdeschef på Castellum i Linköping. Fredrik Hilmander är 48 år och har 20 års erfarenhet från bygg- och fastighetsbranschen. Han har tidigare bland annat arbetat som områdeschef och fastighetsförvaltare på andra bolag i Linköping.

Fredrik har en stark lokal förankring och genuin fastighetsbakgrund vilket borgar för en fortsatt stark utveckling av Castellums verksamhet i Linköping.
- Claes Larsson, VD Region Mitt.

Det kommer att bli en spännande och utvecklande tid framöver med att få utveckla en organisation och att få arbeta vidare med den plattform som nu skapats. Basen är självfallet att sköta och utveckla dagens löpande verksamhet och innehav av fastigheter. Därutöver ser jag Castellum som den givna aktören som samhällsbyggare för kommersiella lokaler och att vara med att utveckla staden tillsammans med kommun och andra fastighetsägare. Att förvärva, förvalta och utveckla vårt affärsområde med en samverkan mellan hyresgästen, personal, ägare och samhället är vad vi i framtiden kommer ha fokus på.
- Fredrik Hilmander, Affärsområdeschef på Castellum i Linköping

Fredrik Hilmander tillträde sin tjänst på Castellum i Linköping den 10 april.

Om Castellum
Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige med ett totalt fastighetsvärde om cirka 70 miljarder kronor. Fastighetsbeståndet består av kommersiella lokaler för kontor, butik, lager och logistik med en total uthyrningsbar yta om 4,3 miljoner kvadratmeter.

I Linköping äger och förvaltar Castellum 17 fastigheter om sammanlagt ca 107 000 kvadratmeter till ett värde om cirka 1 657 miljoner kronor.

Våra fastigheter finns i 17 städer och ägs och förvaltas under det gemensamma varumärket Castellum. Castellum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap.