Tyréns hyr hos Castellum i Jönköping och kan lämna bilen hemma

Tyréns, som är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad, etablerade sig hos Castellum i fastigheten Atollen år 2014 och har sedan dess vuxit stadigt. Trots utökade lokaler i Atollen har de blivit för trånga. Nu flyttar man in i helt nyrenoverade lokaler i Bauerhuset vid Östra Torget om cirka 760 kvm.

”Vi är stolta över vårt samarbete med Tyréns där vi över tid har lyckats leverera lokallösningar som möjliggör deras expansion i Jönköping, säger Björn Pellnor, Förvaltare på Castellum”

”Samtidigt som det kommer mer människor till Bauerhuset, vill vi påverka att färre tar egen bil in i centrum. Därför har vi byggt cykelförråd inomhus och omklädningsrum med duschar för att underlätta för alla de som vill cykla, gå eller jogga till jobbet, säger Peder Karlén, Affärsområdeschef Castellum.

Om Castellum

Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige med ett totalt fastighetsvärde om cirka 77 miljarder kronor. Fastighetsbeståndet består av kommersiella lokaler för kontor, butik, lager och logistik med en total uthyrningsbar yta om 4,4 miljoner kvadratmeter.

I Jönköping äger och förvaltar Castellum 36 fastigheter om sammanlagt 288 770  kvadratmeter till ett värde om cirka 4,6 miljarder kronor.
Våra fastigheter finns i 20 städer och ägs och förvaltas under det gemensamma varumärket Castellum.

Castellum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap.