Castellum hyr ut 11 200 kvm och uppför nytt regionkontor och butik för Ahlsell i Mölndal

Castellum startar nu nybyggnationen av nytt regionkontor och butik för Ahlsell på Aminogatan i Mölndal. Ett 10-årigt hyresavtal har tecknats avseende byggnaden om ca 11 200 kvm. Inflyttning planeras till våren 2019.

Ahlsell är en nordisk distributör av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. De väljer nu att etablera sitt regionkontor kombinerat med en butik i attraktivt läge utmed Söderleden i Mölndal.

– Vi har under en längre tid arbetat tillsammans med Castellum för att hitta en ny etablering som bas för framtida tillväxt i Göteborgsregionen. Vi är glada för att äntligen sätta spaden i marken och ser fram mot att få flytta in och hälsa våra kunder välkomna till en modern butik med hela Ahlsells breda sortiment tillgängligt, säger Claes Seldeby, VD för Ahlsell Sverige AB.

Castellum har flera nybyggnationsprojekt i expansiva Mölndal, bl a är nya Porsche Center Göteborg nyligen färdigställd på samma fastighet.

– Det är glädjande att Ahlsell väljer Castellum för sin etablering och vi ser fram emot samarbetet. Investeringen kompletterar vår fastighetsportfölj i Mölndal med ytterligare en flexibel, modern och hållbar anläggning, säger Cecilia Fasth, VD för Region Väst i Castellum.

Byggnaden kommer att miljöcertifieras enligt Miljöbyggnad med målet att nå nivå silver.

Tenant & Partner har agerat rådgivare till Ahlsell.

Cecilia Fasth, VD Region Väst i Castellum
Tel: 031-744 09 90, mobil: 0739-42 09 90
E-post: cecilia.fasth@castellum.se

Om Castellum
Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige med ett totalt fastighetsvärde om 77 miljarder kronor. Fastighetsbeståndet består av kommersiella lokaler för kontor, butik, lager och industri med en total uthyrningsbar yta om 4,4 miljoner kvadratmeter.

I Region Väst (Storgöteborg, Borås och Halmstad) äger och förvaltar Castellum drygt 200 fastigheter om sammanlagt cirka 1 200 000 kvadratmeter till ett värde om cirka 17 miljarder kronor.

Våra fastigheter finns i 20 städer och ägs och förvaltas under det gemensamma varumärket Castellum.

Castellum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap.