BMI flyttar till Hyllie för att få ny energi

BMI Sverige flyttar sitt huvudkontor till Castellums fastighet Eminent i Hyllie. Castellum hyr ut 828 kvadratmeter.

BMI Group, som består av Braas Monier och Icopal, har mer än 165 års erfarenhet av taktäckning och är Europas största tillverkare av produkter för tak. Det svenska huvudkontoret är beläget i Malmö med produktionsenheter i Malmö, Jönåker, Vittinge, Viskafors, Örnsköldsvik och Grythyttan. Nu har bolaget valt att flytta sitt huvudkontor från Skeppsbron i Malmö till Hyllie. Valet föll på Castellums kontorshus Eminent.

- Vi ville göra en nystart och få lite friskt liv in i bolaget, berättar Harald Burgstaller, VD på BMI Group. Anledningen till att valet föll på Eminent var dels läget i Hyllie med fantastiska kommunikationsmöjligheter, men vi lockades även av att Eminent är ett kontorshus som hjälper till att få vår personal att må bra och prestera bättre!

Eminent är Nordens första WELL-registrerade kontorsbyggnad. WELL-standarden utgår från sju områden som påverkar vår hälsa, nämligen luft, vatten, ljus, komfort, kost, motion och välbefinnande. Det är den enda internationella byggstandarden som väger in människors välbefinnande i arbetslivet. Intresset för Eminent har varit stort och huset är fullt uthyrt.

- Det är fantastiskt roligt att intresset har varit så stort för WELL och Eminent, berättar Ola Gunnefur, projektuthyrare på Castellum. Nu när BMI har flyttat in är alla hyresgäster på plats och det har verkligen blivit ett hus fullt av aktivitet och liv. Vi hälsar BMI varmt välkomna!

Sedan tidigare har Boozt, Pergo, Diaverum, Mindpark och Puls & Träning flyttat in.

För ytterligare info kontakta:

Ola Gunnefur, projektuthyrare Castellum Region Öresund
Tel: 040 38 37 12, mobil: 073 413 32 50

E-mail: ola.gunnefur@castellum.se

Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige.

Fastigheternas värde uppgår till 91,4 miljarder kronor och utgörs i huvudsak av lokaler för kontor, lager/logistik och samhällsfastigheter med en uthyrningsbar yta om 4,2 miljoner kvm.

Castellum verkar genom en decentraliserad organisation med stark lokal närvaro i ett 20-tal städer i Sverige samt i Köpenhamn och Helsingfors.

Castellum har under 2018 tilldelats flera utmärkelser för sitt hållbarhetsarbete, bland annat Global Sector Leader av GRESB vilket innebär att Castellum rankas som etta i världen inom sektorn kontors- och logistiklokaler samt nivå guld för bolagets hållbarhetsrapportering från EPRA (European Public Real Estate Association).

Castellum är dessutom som enda nordiska fastighets- och byggbolag invald i Dow Jones Sustainability Index (DJSI), som inkluderar de bolag i världen som presterar bäst inom hållbarhetsområdet.

Castellumaktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap.

För ytterligare information besök www.castellum.se .