Serneke ny hyregäst hos Castellum i Norrköping

Byggkoncernen Serneke har tecknat hyresavtal med Castellum om en 296 kvadratmeter stor kontorslokal i citybelägna fastigheten Spiran. Inflyttning sker 1 januari 2020.

Serneke är ett ungt bolag i en traditionstyngd bransch som etablerade sig i Östergötland under våren 2019. I dagsläget har man ett 10-tal anställda och med en tydlig ambition att fortsatt växa i regionen.

”Vi ser fram emot ett nyrenoverat och funktionellt kontor i centrala Norrköping där vi kan fortsätta att bygga upp och utveckla vår verksamhet i Östergötland. Vi är också mycket tacksamma för att Castellum på ett mycket bra sätt har hjälpt oss att på allvar etablera oss i länet, berättar Anders L Johansson”, arbetschef på Sernekes kontor i Norrköping.

”Vi är oerhört glada för att Serneke väljer Castellum och vår fastighet Spiran som sitt nästa steg för fortsatt etablering i länet”, säger Marita Johansson, uthyrare hos Castellum.

I den helt nyrenoverade fastigheten finns sedan tidigare hyresgästerna IVER, Region Östergötland, Aditro Shared Services, Hyresbostäders Bobutik, Hemmakväll och Espresso House. Fastigheten inrymmer även en stor konferensdel samt en möblerad takterrass.

För ytterligare info kontakta:

Marita Johansson, uthyrare på Castellum, marita.johansson@castellum.se, 070 925 77 57

Katarina Holmström, kommunikatör Castellum, katarina.holmstrom@castellum.se, 073 809 43 31

Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige.

Fastigheternas värde uppgår till 91,4 miljarder kronor och utgörs i huvudsak av lokaler för kontor, lager/logistik och samhällsfastigheter med en uthyrningsbar yta om 4,2 miljoner kvm.

Castellum verkar genom en decentraliserad organisation med stark lokal närvaro i ett 20-tal städer i Sverige samt i Köpenhamn och Helsingfors.

Castellum har under 2018 tilldelats flera utmärkelser för sitt hållbarhetsarbete, bland annat Global Sector Leader av GRESB vilket innebär att Castellum rankas som etta i världen inom sektorn kontors- och logistiklokaler samt nivå guld för bolagets hållbarhetsrapportering från EPRA (European Public Real Estate Association).

Castellum är dessutom som enda nordiska fastighets- och byggbolag invald i Dow Jones Sustainability Index (DJSI), som inkluderar de bolag i världen som presterar bäst inom hållbarhetsområdet.

Castellumaktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap.

För ytterligare information besök www.castellum.se .