Castellum hyr ut till Soft Goat och By Malina

Två av Sveriges hetaste modevarumärken har tecknat avtal och hyr tillsammans cirka 1200 kvadratmeter i Castellums fastighet på Bäckvägen 18 i Edsberg.

Soft Goat grundades år 2011, och har som grundidé att sälja kvalitetsplagg och produkter i 100% cashmere via egen webbhandel och en fysisk butik. Genom att dela lokaler med modevarumärket By Malina uppstår gynnsamma synergieffekter.
"På Bäckvägen har vi tillsammans med By Malina hittat en långsiktig lagerlösning och med en takhöjd som passar våra behov. Fler och fler upptäcker våra hållbara produkter och med växande verksamhet behöver vi större lager. Avståndet från Bäckvägen till city där vi har vår övriga verksamhet är perfekt.” säger Erik Magnuson, en av grundarna till Soft Goat.
Castellums fastighetsbestånd i Edsberg omfattar både kontor, lager- och industrifastigheter med välplanerade och flexibla lokaler.
"Vi är alltid glada över att kunna ge förutsättningar som hjälper våra hyresgäster att fortsätta sin tillväxtresa. Genom att jobba nära kunden kan vi bättre förstå deras behov, utmaningar och möjligheter för att kunna erbjuda en lösning som verkligen kan bidra till kundens lönsamhet" säger Maria Jonsson, t.f. vd Castellum Stockholm-Norr.

För ytterligare info kontakta:
Maria Jonsson, t.f. vd Region Stockholm-Norr, Castellum
E-mail: maria.jonsson@castellum.se

Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i
Sverige. Fastigheternas värde uppgår till 91,4 miljarder kronor och utgörs i huvudsak av lokaler för kontor, lager/logistik och samhällsfastigheter med en uthyrningsbar yta om 4,2 miljoner kvm. Castellum verkar genom en decentraliserad organisation med stark lokal närvaro i ett 20-tal städer i Sverige samt i Köpenhamn och Helsingfors.
Castellum har under 2019 tilldelats flera utmärkelser för sitt hållbarhetsarbete, bland annat Global Sector Leader av GRESB vilket innebär att Castellum rankas som etta i världen inom sektorn kontors- och logistiklokaler samt nivå guld för bolagets hållbarhetsrapportering från EPRA (European Public Real Estate Association). Castellum är dessutom som enda nordiska fastighets- och byggbolag invald i Dow Jones Sustainability Index (DJSI), som inkluderar de bolag i världen som presterar bäst inom hållbarhetsområdet. Castellumaktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap.