Castellum arbetar vidare med WeXO

Sedan Castellum i oktober fick beskedet att Visma kliver av WeXO har projektets framtid varit oklar. Castellum har nu utvärderat situationen och tagit beslutet att arbeta vidare med projektet.

– Det finns ett stort intresse kring WeXO och vi ser att denna mötesplats kan stärka tillväxten i Växjöregionen, säger Jenny Rungegård, affärsområdeschef på Castellum i Växjö.
WeXO ska bli Växjös mötesplats för digital innovation, en byggnad med moderna och flexibla arbetsplatser. En plats där kunskapsintensiva bolag kan samlas för att samverka och utbyta idéer.
Byggnaden kommer att WELL-certifieras, vilket innebär att medarbetarnas välmående och hälsa kommer i första hand. WeXO kommer att utformas på ett sätt som främjar vardagsmotion och ett helt plan vigs åt wellness, med gym, olika träningsytor samt rum för mental avkoppling och återhämtning.
– WeXO är en unik produkt, inte bara utformning utan även det stora fokuset på att skapa en mötesplats och på medarbetarnas välmående. Detta tror jag är en av anledningarna till det stora intresset, avslutar Jenny Rungegård.

För ytterligare information kontakta:
Jenny Rungegård, Affärsområdeschef Castellum Växjö
E-mail: jenny.rungegard@castellum.se

Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige.

Fastigheternas värde uppgår till 91,4 miljarder kronor och utgörs i huvudsak av lokaler för kontor, lager/logistik och samhällsfastigheter med en uthyrningsbar yta om 4,2 miljoner kvm.

Castellum verkar genom en decentraliserad organisation med stark lokal närvaro i ett 20-tal städer i Sverige samt i Köpenhamn och Helsingfors.

Castellum har under 2018 tilldelats flera utmärkelser för sitt hållbarhetsarbete, bland annat Global Sector Leader av GRESB vilket innebär att Castellum rankas som etta i världen inom sektorn kontors- och logistiklokaler samt nivå guld för bolagets hållbarhetsrapportering från EPRA (European Public Real Estate Association).

Castellum är dessutom som enda nordiska fastighets- och byggbolag invald i Dow Jones Sustainability Index (DJSI), som inkluderar de bolag i världen som presterar bäst inom hållbarhetsområdet.

Castellumaktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap.

För ytterligare information besök www.castellum.se .