Offentliggörande av Castellums halvårsbokslut 2017

Castellum AB kommer att offentliggöra halvårsbokslutet för januari-juni 2017 torsdagen den 13 juli. Pressmeddelande distribueras omkring klockan 8.00.

Media: för förhandsbokning av intervju, kontakta Anders Johansson, chef för medierelationer, telefon 031-60 74 82, anders.johansson@castellum.se

För ytterligare information kontakta:
Ingalill Östman, kommunikationsdirektör Castellum, 031-60 74 87.
Ulrika Danielsson, ekonomi- och finansdirektör Castellum, 0706-47 12 61.
www.castellum.se

Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige. Fastigheternas värde uppgår till 74 miljarder kronor och utgörs av lokaler för kontor/butik och lager/logistik med en uthyrningsbar yta om 4,4 miljoner kvm.
   Castellum verkar genom en decentraliserad organisation med stark lokal närvaro i 20 städer från Köpenhamn i söder till Sundsvall i norr.
   Castellum har under 2016 tilldelats två utmärkelser för sitt hållbarhetsarbete, dels Global Sector Leader av GRESB vilket innebär att Castellum rankas som etta i världen inom sektorn kontors- och industrilokaler, dels förstapris för hållbarhetsrapportering från EPRA (European Public Real Estate Association). Castellum har dessutom valts in i Dow Jones Sustainability Index (DJSI), som inkluderar de bolag i världen som presterar bäst inom hållbarhetsområdet.

Castellum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap.

Castellum AB (publ), Box 2269, SE-403 14 Göteborg | Org nr/Corp Id no SE 556475-5550   | Tel +46 31 60 74 00 Fax +46 31 13 17 55