Gå till huvudinnehåll

2022-04-26

Sellpower - med fokus på kvalitet och nära relationer

Kungsbacka

Bildkollage med Martin och solpaneler.

När SellPowers VD Martin Lindgren satt i sitt kök med medgrundaren Andreas Ekberg för tolv år sedan och spånade om framtiden hade de många idéer och planerade stort. Att deras företag skulle ha nått den nivån det befinner sig på idag vad gäller bredd och storlek var på många sätt vad de hoppades på. I maj har de huserat i Castellums lokaler i fyra år, men nu vid årsskiftet var tiden inne att dubbla sina 180kvm upp till 360 kvm.

Det är inte en alldeles enkel uppgift att beskriva vad SellPower arbetar med, i alla fall inte i detalj, med de verkar inom området för strömförsörjning med tydlig inriktning mot hållbarhet och batteriteknik. SellPower är i grunden ett batteritekniskt bolag och har sedan start erbjudit kundanpassade system inom säkerhet och telecom. De senaste åtta åren har bolagets största fokus legat på hållbara system för fastigheter och de erbjuder unika koncept där de kombinerar elbilsladdning och energiförvaring med klimatneutrala solceller. SellPower är svensk representant och generalagent för ett antal varumärken som tillverkas i Europa.

Även om de inte själva genomför installationer är kundens helhetsupplevelse en av grundstenarna i verksamheten. Därför jobbar de uteslutande med kvalitetsprodukter och ser till att ha nära relationer med samtliga partners. Martin Lindgren tycker att man har rätt att ställa klimatkrav när det handlar om våra skattepengar och tar upp ett oroande exempel om leverantörer som producerar i andra länder med hjälp av subventionerad kolkraft.

Närbild på solpaneler.

- Fler och fler blir medvetna om att det finns incitament att välja kvalitet. Och vi är måna om vårt varumärke. Vi måste stå för det vi gör och jobba långsiktigt. Både när han nämner partners och kunder återkommer han till att de vill känna människorna bakom. Det får inte bara bli kundnummer och faktura.

När det kommer till de anpassningar som har gjorts i samband med utökad lokalyta tycker Martin Lindgren att processen har fungerat utmärkt. Snickarna som har arbetat med detta sitter i samma hus och man har haft stor förståelse åt båda håll vad gäller problem att få fram grejer i pandemitider och annat. Det har varit en bra dialog och hyresvärden har varit lyhörd.

Vad var det då som gjorde att de behövde utöka med dubbla ytan? SellPower håller i många utbildningar för partners och det kräver självklart plats. Med de nya lokalerna har man numera två större konferenslokaler i stället för en som tidigare.

- Sedan går vi kanske lite mot strömmen, men vi är även måna om tryggheten. Man skall kunna stänga dörren om sig och ha tid för sig själv och kunna koncentrera sig på sitt arbete till fullo även om det är en dynamisk arbetsplats.

SellPower har i stället för öppna ytor valt att ha en större köksdel i de nya lokalerna där man kan umgås och prata kolleger emellan. De håller också kontoret öppet för att till exempel installatörer kommer förbi och jobbar där ett par timmar med sin dator och Martin Lindgren antyder att det väl bara är en tidsfråga innan de måste dubbla sina lokaler igen.

Mer att läsa

Läs artikeln

2024-02-28

Castellums engagemang för ungas drömmar med My Dream Now

2024-02-26

Storsatsning på solceller i Kungsbacka

2023-12-14

Utfasning av lysrör med kvicksilver

2023-11-30

Elstöd till berörda hyresgäster i december

Visa liknande artiklar