Här har man skapat hemkänsla för både medarbetare och kunder. När de nya ägarna tog över före detta Procendia bytte man namn och logga. Nya Revizion, som finns i Castellums lokal vid Nova Lund, började hitta rätt i sin nya kostym men det var en sak som skavde.
”När vi började landa i hur vi ville driva bolaget förstod vi att det inte rimmade med hur lokalerna vi satt i var inredda och planerade”, säger Avni Kajala, en av delägarna.
Kontoret bestod av glasbås där man satt två och två vid stora skrivbord i trä och med gott om plats för pärmar och papper. Dels ville man nu skapa plats för fler personer, dels ville man att bolagets nya digitala ambition skulle märkas.
”Det var en väldigt klassisk kontorskänsla här. Det var jättefint men inte vad vi behövde. Vi ville effektivisera utrymmena och hitta en hemkänsla. Visst får det finnas papper här men efter ett kundmöte ska de scannas in och skickas till kunden och kan sedan plockas undan.”
"Har blivit jättebra"
En interiörarkitekt kom och lyssnade in behoven och förslaget som sedan presenterades var precis vad Revizion var ute efter.
”Det har blivit jättebra. Vi började med att ta ner glasbåsen och sitter nu i öppet landskap. De nya sällskapsytorna är också jätteviktiga för oss. Den stora entrén, loungen nära terrassen och vårt nya kök är ytor som gör det naturligt att ta den där välbehövliga pausen.”
Renoveringen i sig har skapat nya beteenden på kontoret, inte minst märks det i hur medarbetare interagerar med varandra.
”Nu är det enklare att prata med varandra på ett naturligt sätt och be varandra om råd. Ofta har vi ju samma frågeställningar.”
”Dessutom har det varit en viktig symbolisk förändring. Mitt i renoverinsgsstöket var det kanske svårt att se – vi har suttit kvar här under hela processen – men nu när vi är i mål har det blivit tydligt.”
Ska känna sig som hemma
Innan renoveringen fanns här plats för tio personer, i dag finns här runt 20 arbetsplatser. Två mindre samtalsrum är byggda och köket fungerar nu även som mötesrum när alla samlas.
"Vi kommer att fortsätta utveckla kontoret. Vi vill att man ska känna sig som hemma här, och att även våra kunder som kommer hit ska trivas", säger Avni Kajala.