Hus för hus – svenska fastighetsbolag går samman i gemensamt initiativ för energibesparing

För att inspirera och uppmuntra fler till att spara energi går ett antal större aktörer i fastighetsbranschen samman i en gemensam kampanj inför vintern.

Inom fastighetsbranschen är energieffektivisering och driftoptimering inget nytt. Det är en fråga som branschen jobbat aktivt med i många år. Mot bakgrund av vinterns energisituation är dock insatser för minskad energianvändning särskilt angelägna.

Det här fick fastighetsbolagen Castellum, Catena, Corem, Mileway, Logicenters och SLP att gemensamt initiera en energisparkampanj under hashtagen #HusFörHus.

Målet med kampanjen är att bidra till minskad energianvändning genom att samverka, dela kunskap och inspirera så många som möjligt till att göra vad de kan för att spara energi.

Genom hashtagen #HusFörHus går kampanjen att följa i sociala medier. De initiativtagande bolagen välkomnar fler fastighetsbolag såväl som kunder och samarbetspartners att delta i kampanjen.

Castellum har sen flera år tillbaka ett mål om att minska energianvändningen med 22 procent (jämfört 2015) senast 2025 vilket är väldigt ambitiöst då vi redan kommer från låga nivåer. Vi jobbar aktivt med att modernisera och optimera fastigheterna och dess energisystem genom att investera i ventilation, värme och kylsystem.

Är du intresserad över vad du som hyresgäst kan göra för att minska energiförbrukningen så rekommenderar vi att ta del av vår energisparguide för kontor.

denna sida kan du läsa mer om hur Castellum hanterar vinterns energiutmaningar.


För ytterligare information:
Anders Björling, CTO, Teknisk chef, Castellum, Tel. 073-942 09 32, anders.bjorling@castellum.se